Związek Polskich Artystów Plastyków

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start

Okręg Gliwicko-Zabrzański

Email Drukuj PDF

Międzynarodowe Plenery Malarskie „Moje Miasto” - Gliwice 2008 - 2017

Za nami mały Jubileusz. To już dziesięć lat jak ZPAP Okręg Gliwicko-Zabrzański, Miasto Gliwice i nieodłączny nasz Partner – Muzeum w Gliwicach wspólnie organizowaliśmy Międzynarodowe Plenery Malarskie „Moje Miasto”. Przez dekadę przewinęło się ponad dwustu artystów plastyków. Gościliśmy malarzy z Ukrainy, Niemiec, Hiszpanii, Litwy, Białorusi, Gruzji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Szwecji i Polski. Przyjeżdżali uczestnicy ze Lwowa, Sumów, Witebska, Żytomierza, Tbilisi, Kutaisi, Kowna, Charkowa, Geteborga, Arnhem, Landsbergu, Alsdorfu, Kretingi, Madrytu, Barcelony, Kirkaldy i Batumi. Towarzyszyli im koledzy z Gliwic i Katowic.

1. Plener 2016.rząd I od lewej.A.Zawisza Kubicka komisarz pleneru Katarzyna Chwastek naczelnik Wydz. Kultury UM w Gliwicach i R

Plener 2016

Czas wspólnego pobytu uatrakcyjniały wycieczki. Zwiedziliśmy: Kraków, Kwartał Kultury w Katowicach z Muzeum Śląskim, NOSPR, Centrum Kongresowym i Nikiszowcem, był rejs po Kanale Gliwickim, Pałac w Pławniowicach, Kopalnia Guido w Zabrzu, Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach i Zamek w Mosznej. W Gliwicach pokazaliśmy to co mamy najpiękniejsze: Radiostację i seans filmowy o gliwickiej prowokacji, Żydowski Dom Przedpogrzebowy, Muzeum Willę Caro i Muzeum Odlewnictwa, Nowe Gliwice, Palmiarnię i niezwykłą panoramę miasta z wieży kościoła Wszystkich Świętych. Uczestniczyliśmy w koncertach, wystawach, spotkaniach, pokazach filmowych i wspólnych biesiadach przy smakowitej kuchni śląskiej, a efekty miały wymierny charakter.

5. Wystawa poplenerowa 2016

Wystawa poplenerowa 2016

Namalowano ponad 600 prac w różnych technikach plastycznych, które otrzymywały nagrody, wyróżnienia i dyplomy przyznawane przez Prezydenta Miasta Gliwice, Prezesa ZPAP, Prezesa Technoparku w Gliwicach, Prezesa Okręgu i nagrody prywatne. Wyróżnione prace trafiały do zbiorów sztuki współczesnej Muzeum w Gliwicach, do sponsorów i jako nagrody dodatkowe w prestiżowych wydarzeniach takich jak Lew Gliwicki czy Liderzy Społeczni Gliwic.

2. Plener 2017

Plener 2017

7. Wystawa poplenerowa 2017

Wystawa poplenerowa 2017

Powstało szereg filmów z przebiegu plenerów i niezliczona ilość fotografii, ale najważniejsze jest to, że nawiązaliśmy kontakty, zacieśniliśmy współpracę, poznaliśmy twórczość artystów zagranicznych i mogliśmy zaprezentować dorobek plenerowy mieszkańcom Gliwic. Międzynarodowe Plenery „Moje Miasto” to była wspaniała promocja Gliwic i piękne dziesięć lat w historii Związku Polskich Artystów Plastyków w Gliwicach wartych zapamiętania. Warto było.